مدیرکل هواشناسی فارس:

هشدار نارنجی هواشناسی/ باران شیراز و فارس را فرا گرفت

شیراز- مدیرکل هواشناسی فارس با اعلام هشدار نارنجی نسبت به بارش باران، وزش باد شدید و بروز رعد و برق در شیراز و دیگر مناطق فارس از شامگاه سه شنبه 1 آبان تا پنجشنبه 3 آبان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان فارس، سید قاسم حسینی گفت: سامانه بارشی برای شامگاه سه شنبه یک آبان و چهارشنبه 2 آبان در مناطق مرکزی، غربی و شمال غرب استان به ویژه شهرستان های شیراز، سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی ، زرقان، ارسنجان، سرچهان ، کوار ، فیروزآباد، کازرون و کوه چنار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی برای پنجشنبه 3 آبان در استان به ویژه مناطق مرکزی، غربی، شمالی و شهرستان های شیراز، زرقان، مرودشت، ارسنجان، کازرون، کوه چنار، فیروزآباد، فراشبند، خرامه ، سروستان، کوار ، خفر ، فسا، استهبان، سپیدان، و نور آباد ممسنی فعال است.

مدیر کل هواشناسی فارس افزود: با وجود این سامانه بارشی اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها، احتمال طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آب راها و دهانه پل ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می شود.

نظرات

captcha